Voor keuzehulpen behoeft niet tot de beursdagen te worden gewacht
Keuzestress is weliswaar een modewoord, maar laat onverlet, dat stiekem toch veel professionals in de facilitaire sector wat hulp bij hun keuzes niet afwijzen. Daarom zette de redactie onderstaand een aantal verschillende keuzehulpen in een overzicht. Bedoeld om de lezers te ondersteunen bij het maken van de juiste keuze.
De aard van de keuzehulpen loopt sterk uiteen, zoals het aanbod in de facilitaire sector ook gevarieerd is. De redactie selecteerde de keuzehulp niet op basis van een specifieke criteria. Daarom kan het voorkomen dat bepaalde keuzehulpen meer een vorm zijn van advies, dan van een daadwerkelijke keuze.
Een aantal geplaatste keuzehulpen lijkt sterk op elkaar. Zo kunnen er voor de keuze van koffie(machines), schoonmaakartikelen of beveiliging meerdere keuzehulpen in het overzicht voorkomen. De redactie deed dat om meerdere redenen. Iedere keuzehulp heeft eigen invalshoeken, zodat er niet een dezelfde is. Verder wilde de redactie geen keuze maken voor een bepaalde keuzehulp, omdat hij slechts wilde signaleren en niet beoordelen. De laatste reden voor het opnemen van alle gevonden keuzehulpen is dezelfde als waarom organisaties meerdere offertes bij verschillende aanbieders opvragen.
Hoewel de redactie zo goed als mogelijk heeft gezocht, valt niet uit te sluiten, dat de lezers bepaalde keuzehulpen missen. Dat kan inhouden, dat de deelnemers deze niet aanbieden, maar ook dat de redactie deze over het hoofd heeft gezien. In beide gevallen is het verzoek om contact op te nemen. Ingeval er geen de keuzehulp is, kan aan de toepasselijke deelnemers gevraagd worden om deze te ontwikkelen; ingeval de redactie de keuzehulp niet heeft opgemerkt, wordt deze alsnog toegevoegd.
Zoveel verschillende aanbieders, zoveel verschillende keuzehulpen, maar allemaal op hun beurt waardevol, inspirerend en verduidelijkend. (Foto Shutterstock)