Een facilitaire groet zegt méér dan een visitekaartje
Volgens eeuwenoud gebruik brengen wij elkaar de groeten over. Vaak directe gericht aan iemand die wij kennen met de bedoeling om de relatie te bevestigen. Groeten zijn daarom onontbeerlijk in de relatievorming. Met de groeten van streeft de redactie er naar om het verschijnsel groeten een hulpvaardig karakter mee te geven. Wie de groeten doet, biedt zijn kennis, vaardigheden en hulp aan. Als een attentiewaarde, waar naar behoefte gebruik van gemaakt kan worden. Daarom zijn de groeten gekoppeld aan traditiegetrouwe momenten in het jaar: kerstgroeten in december, nieuwjaarswensen in januari en vakantiegroeten in juli.
De groeten zijn meest afkomstig van toeleveranciers die deze rubriek gebruiken om niet alleen hun relaties te bereiken. Zij vestigen door middel van deze groeten op sympathieke en vriendelijke wijze de aandacht op hun bestaan. De boodschap van de wensen komt geheel voor rekening van de persoon of organisatie die de groeten doet. Daar heeft de redactie van deze website niet de hand in gehad. Als bezoekers van deze rubriek willen reageren, kunnen zij dat doen via de link die onder iedere groet ligt. En uiteraard komt de link altijd uit op de webpagina, die door de groetende partij is aangegeven.
Deze rubriek is voort gekomen uit de groeten van deelnemers aan de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer. Omdat ook niet-standhouders de groeten wilden doen, besloot de redactie deze mogelijkheid ook aan niet-standhouders aan te bieden. Voor hen brengt de redactie wel kosten in rekening. Een bescheiden bijdrage, waaruit hij onder meer de kosten voor dit platform en het communiceren van de groeten betaalt.