« Bij de tijd « Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven, bronnen van kennis, oplossingen en inspiratie

Veel bedrijven sturen een nieuwsbrief naar hun relaties. Natuurlijk doen zij dat om ‘gemakkelijk’ contact te onderhouden met klanten en om nieuwe klanten te werven. Toch heeft dat op de redactie niet meegespeeld om een rubriek voor het signaleren van nieuwsbrieven te beginnen. Wel, dat veel nieuwsbrieven voor veel professionals op het gebied van facilitair management en gebouwbeheer meerwaarde hebben.

Nieuwsbrieven zijn vaak bronnen van kennis. Er staat over bepaalde onderwerpen vaak zoveel achtergrondinformatie in, dat zij dan een echte kennisbron vormen. Niet ongezuiverd te gebruiken, maar wel een vorm van kennisdeling, die voor webbezoekers wel kennis verrijkend is.

De actuele invalshoek maakt nieuwsbrieven ook interessant om oplossingen te achterhalen, die op dat moment in de sector spelen. Uiteraard gekleurd door de aanbieder, maar wel goed bruikbaar om deze te vergelijken met wat andere aanbieden. En in een aantal gevallen past deze precies in wat de weblezer zoekt.

Ook vormen nieuwsbrieven een inspiratiebron. Veel informatie brengt geen kennis of een oplossing met zich mee, maar zet de webbezoeker wel op een bepaalde gedachtegang die in een bepaalde richting wijst. Het is net als met de speurhond. Door nieuwsbrieven komt de lezer soms zaken op het spoor, die anders verborgen zouden blijven.

Tenslotte een praktische overweging. Door alle nieuwsbrieven te verzamelen en toegankelijk te maken, voegt de redactie meerwaarde toe aan zowel dit platform als de nieuwsbrieven. Webbezoekers worden geen nieuwsbrieven meer opgedrongen of dienen zelf op zoek te gaan;  uitgevers bereiken met hun nieuwsbrief ook geïnteresseerde professionals, die niet in hun relatiebestand zitten. Zo verbindt dit platform.

Alle nieuwsbrieven bij elkaar vormen een aanvulling op de kennisoverdracht in de sector (Foto Shutterstock)