Bijdetijdse aanpak voor ontvangst van bezoekers
Van de redactie
BridgeUnited verleent diensten voor het ontvangen van bezoekers. Te denken valt aan digitale receptie, virtuele receptie, receptie op afstand en slimme lockeroplossingen. Het bedrijf probeert zo in te spelen op uitdagingen van facilitaire verantwoordelijken in verschillende sectoren.
Dat gebeurt in een wereld die snel verandert, met meer mogelijkheden op technologisch gebied. BridgeUnited speelt hierop in door technologie te combineren met menselijke interactie. Dit zorgt voor een gastvrij en efficiënt ontvangstproces, ongeacht of het gaat om een zorginstelling of een bedrijfsverzamelgebouw.
Wat zijn de ontvangstmogelijkheden die worden aangeboden?
- Digitale receptie: neemt de volledige ontvangst van bezoekers uit handen. Met op maat gemaakte functionaliteiten per sector, verlaagt deze vorm van receptie de kosten en verhoogt die het gebruiksgemak. Dit systeem zorgt ervoor dat bezoekers altijd welkom worden geheten, ook al is het digitaal.
- Virtuele receptie: digitale hostess Sarah verwelkomt bezoekers op een mensgerichte manier. Met haar levensechte avatar, zorgt ze ervoor dat gasten zich op hun gemak voelen en hun vragen snel beantwoord worden. Dit verhoogt de tevredenheid en zorgt voor een efficiënter ontvangstproces.
- Receptie op afstand: biedt de mogelijkheid om effectief en persoonlijk te communiceren via beeldbellen. Dankzij levensecht oogcontact en non-verbale communicatie, voelt het gesprek alsof de deelnemers zich in dezelfde ruimte bevinden. Dit maakt het mogelijk om de receptie te centraliseren of volledig uit te besteden aan gespecialiseerde partners.
- Fysieke receptie: in sommige situaties is een fysieke receptionist nog steeds gewenst. Er is een hybride oplossing waarbij de fysieke receptie kan worden ingezet op drukke dagen, terwijl op rustige momenten de digitale receptie de taken overneemt. Dit zorgt voor een flexibele en kosteneffectieve oplossing.
De oplossingen maken gebruik van peer-to-peer encrypted verbindingen, zodat gesprekken nooit in de cloud worden opgeslagen. Dit waarborgt de privacy van bezoekers.
Het bedrijf biedt ook conciërge functionaliteiten aan. Dit omvat onder andere:
- Contact met hulpinstanties via beeldcommunicatie
- Bewaking van bedrijfspanden of appartementengebouwen
- Ontvangen en verzenden van postpakketten

BrdigeUnited levert onder meer digitale receptie voor de ontvangst van bezoekers.